Aşatma Teyze
  • 29.jpg
  • 30.jpg
  • HasanEmre-4.jpg
  • res1-p.png
  • res2-p.png

Bir Ramazan Gecesi

 

Aşatma teyze'nin düğün için Besni'ye gelen oğulları dönmüşler,
yine kızı ve torunları ile başbaşa kalmıştır.Ramazan ayıdır ve bir kaç komşusu ile birlikte  kendi evinde teravih namazını kılmışlar  ve sohbet etmektedirler.

 

 

Teyze : Bu sene mübarek yiğin datlı maşallah,heç bilmiyo adam,namaza gahma olmasa körolum ki  söhürlük bile yimem vallah billah.


 Selvi : Amaan sana göre navar deze, barı herif gayitin yoh.Allah yırah eyliye bizinkine heç laf olmuyo, ezzen okunupta bi caarasını içene gader, çoluk çocuk ayni  it pissik görünüyo gözüne.


 Teyze : Bizim uşahların babası da eyleydi, allah rahmet eyliyesice caarasını iştimmi pampıh kelebine dönerdi,o faate gader ağzım ganda olsa gusmazdım.


 Nazlı : Aşatma bacı Emne nişliyo nasıl?Gelin eyi mi barı ?


 Teyze : Vallaha şindilik eyiler,sonra gurtları çıhmassa ,gelin yiğin datlı maşallah,meri  keklik gimi evin içinde dolanıyo.


 Selvi : Ne datlı gardaşlarmış;ikisi de bacımız oğlan everiyo deyin,üş gün ezelden goptular geldiler,biri uşahtan ötaasi taaa İstambıldan,ben nettiydim ola bizinkilere, gelmeyi bırahta bi telefun açıp, bacı heyirli olsun bile demediler.


 Teyze : He yaa !!ömürlü olsunlar yavrım,emne nereydi oğlan everme nereydi,tooov !! o herifnen mi evericaadi  oğlanı,pırt demiye dodah gerek eyle,o gaynıları görümleri, el gimi gelip, el gimi gittiler.


 Nazlı : Oncasına gız evide eyi garerti vermiş, o fıkara hallarıynan genede.sana ne gomuşlar ola?


 Teyze : Herşeyiynen depeden dırnağa bi gat don etmişler.


 Selvi : Allah dadını aldıra,başına gader bal yidire  beley ki.


 Teyze : He yavrım,darısı da analı babalı sizinkilere ola şeyle.


 Nazlı : Bu sene çohluh bıldır ki gimi, öte beri dağıdan da yoh ellaham.


 Teyze : Millet netsin anam ortalıh bahalı,bi kilo et olmuş şu fiyete.


 Selvi : Gaymakamın da tayini çıhmış diyolar


 Nazlı : Bee !! yiğin islahti, fakır fıkaranın hakına heyirliydi..


 Teyze : He yaa !!  ömür bereketi vere şeyle,işi ras gelsin, güle güle gitsin, çaaları ömürlü olsun

 

FacebookMySpaceTwitterDiggDeliciousGoogle Bookmarks
Pin It

Web Projesi

Bugün123
Dün147
Bu hafta616
Bu ay2796
Toplam2707391

Şu anda 79 misafir ve üye yok çevrimiçi


Kubik-Rubik Joomla! Extensions